17 aug

40 dagar av bön

Församlingen bäddar för höstterminen genom en period av bön och fasta. Samtidigt läser vi valda delar ur Bibeln tillsammans. Vår förhoppning är att få se Gud göra något alldeles särskilt den här hösten. Du är välkommen att vara med!

Under 40 dagar, mellan den 21 augusti och 1 oktober, ber vi särskilt för vår församling och för vår stad. Det finns flera sätt som du kan delta på – var med i sms-listan där du får dagens böneämne, eller kom till kyrkan på någon av bönesamlingarna. Naturligtvis går det lika bra att be precis där du befinner dig.

Öppna bönesamlingar i Korskyrkan

Måndagar, kl. 17 – 18

Tisdagar, kl. 19 – 20

Onsdagar, kl. 06 – 07

Torsdagar, kl. 12 – 13

Söndagar, kl. 10 – 10:45, samt kl. 18 – 19

• Den 29 augusti kl. 19 har vi en särskild bönesamling med Morgan Carlsson, pastor i Hagfors.

Dagliga SMS

Varje morgon under 40-dagarsperioden skickar pastor Anders Nordström ut ett sms med förslag på dagens böneämne och bibelläsning. Vill du vara med i sms-listan? Skicka ett SMS till 0706-00 86 47.

Bibelläsning

Under 40-dagarsperioden läser vi Markusevangeliet och Efesierbrevet tillsammans. Du kan läsa i ditt eget tempo eller få tips på avsnitt genom sms-listan.

Bön och fastestafett

Vill du vara med och ta ett särskilt ansvar för bönen under någon av dagarna? Skriv upp dig på listan över bön- och fastestafetten. Listan sitter på anslagstavlan i kyrkan.

Två bönedagar på Sörgården

Har du möjlighet att be en hel dag? Tisdag 5 september och 26 september samlas vi till bönedag på Sörgården kl. 09 – 15. Var och en packar sin egen matsäck.