Vår verksamhet

Korskyrkan är en församling som sjuder av liv. Här finns både unga och äldre och alla däremellan. Detta speglar såklart även vår verksamhet.

Veckans höjdpunkt, då hela församlingen samlas, är gudstjänsterna på söndagar. Barnen är med till en början och har sedan sina egna samlingar i åldersanpassade grupper. Varje vecka finns också möjlighet att träffas i mindre grupper i någon av kyrkans många hemgrupper. Tonåringarna och ungdomarna träffas på fredagskvällarna och om du tycker om att sjunga kanske kören är något för dig?

Är du nyfiken på den kristna tron vill vi rekommendera Alphakursen, det är en grundkurs i kristen tro med terminsstart två gånger per år. Vi erbjuder också Lärjungakursen, som är en perfekt fortsättning på Alphakursen.

Detta är bara ett smakprov på vad Korskyrkan har att erbjuda. Gå in under respektive verksamhet för att få veta mer.