26 nov

Adventsgudstjänst 2015

På söndag blir det stort adventsfirande i Korskyrkan. Kören har övat in de klassiska psalmerna, kyrkan står pyntad i ljus och grankvistar och pastor Anders Nordström fortsätter predika på temat ”Stå upp och bygg”.

Första advent står för dörren och Korskyrkan bjuder in till ett klassiskt adventsfirande. Adventsgudstjänsten börjar i vanlig ordning kl. 11:00 och dagen till ära står en utökad kör på scenen med sångglada vuxna, tonåringar och barn.

- Det blir mycket sång och musik, säger pastor Anders Nordström, kören har förberett flera av de klassiska psalmerna och vi kommer dessutom att ha brass på scen.

Börje Rudner är en av de många ideella som hjälper till inför adventsgudstjänsten. I tre år har han stått för Korskyrkans juldekorationer och även denna vecka har han arbetat i kyrksalen med att sätta upp ljusslingor och grankvistar.

Förutom kören och julstämningen kommer Anders Nordström fortsätta predika över temat ”Stå upp och bygg” och söndagens episod går under rubriken ”Berggrunden”. För barnen blir det full rörelse i grupperna Skatten, minikUNG och söndagskUNG.

Efter gudstjänsten utlovas adventsfika för de som vill dröja kvar och kanske knapra på årets första pepparkaka.

ADVENTSGUDSTJÄNST 2015
Söndag 29 november kl 11:00 i Korskyrkan, Karlstad.