27 mar

Anpassningar för Corona

Det här behöver du känna till med anledning av coronapandemin.

Gudstjänsterna flyttas till webben
Från och med den 29 mars är det förbjudet med allmänna samlingar för fler än 50 personer. Det här gör det omöjligt för oss att fira gudstjänst som vanligt, men vi vill inte ställa in – utan hellre ställa om! Därför försöker vi fira gudstjänst över nätet. Alla med en dator, mobil eller surfplatta kan vara med på gudstjänsten som vi sänder live på söndagar kl. 11

Du ser sändningen på vår Youtubekanal Korskyrkan Karlstad.

Övriga samlingar fortsätter
I den här märkliga tiden vi befinner oss i tror vi att de små samlingarna är viktigare än någonsin. Därför vill vi inte stoppa de mindre grupperna; hemgrupper, alpha, FredagsKung, Deepgrupper, bönegrupper m.m. Men vi behöver visa stor försiktighet så att vi inte blir smittade eller smittar andra.

Råden för gemenskapen i de små grupperna är följande:

• Stanna hemma från samlingen om du har symtom (även om de är lindriga) som halsont, hosta, snuva eller feber. Vi har flera immunkänsliga och äldre personer i vår församling.
  • Alla personer som är i en riskgrupp, eller över 70 år, bör stanna hemma.
  • Tvätta händerna ofta och noga.
  • Hosta och nys i armvecket.
  • Undvik att handhälsa och kramas.
  • Håll gärna lite avstånd till varandra fysiskt.
  • Undvik att äta och fika tillsammans.
  • Håll gärna samlingen utomhus.

Vi tar hand om varandra!
Kom ihåg att vi fortfarande är en församlingsfamilj, även om vi behöver befinna oss på olika håll för en tid. Låt oss fortsätta be med varandra, uppmuntra, tipsa och samtala om goda saker och dela livet med varandra genom telefonsamtal, chattgrupper m.m.

"Vi vet att för dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa."
Romarbrevet 8:28

Behöver du hjälp? Kan du hjälpa till?
Gå gärna med i kyrkans Facebookgrupp En hjälpande hand där kan du be om hjälp och även erbjuda hjälp till någon som själv inte kan gå ut.