tisdag
29 sep

Direkt om att ge vidare till nästa generation

Vill du veta vad som händer inom Evangeliska Frikyrkan, EFK, är tidningen Direkt en bra kanal. Temat för senaste numret är ”Att ge vidare till nästa generation”.

Direkt speglar i artiklar och reportage det som sker lokalt i församlingar anslutna till Evangeliska Frikyrkan men också det arbete som församlingarna gör gemensamt både i Sverige och i världen. I dagarna har senaste numret av Direkt med temat ”Att ge vidare till nästa generation” landat i ett antal brevlådor runt om i Sverige. Här skriver Susanne Olofsson, församlingsutvecklare med inriktning barn och familj, om att ta barn och ungas tro och församlingsengagemang på allvar. Hon menar att barn och ungdomar har en central roll i det Gud tänker och vill göra i Sverige. Här finns också en intervju med den norske pingstpastorn och programledaren Egil Svartdahl som i våras gav ut boken ”Ge det vidare – En församling för alla generationer” där han talar om att bygga en församling för alla åldrar. Han säger i intervjun:

– Ju fler generationer som en församling består av, desto lättare är det att gå ut och vinna fler generationer. Vi talar fler språk. Varje generation har ett ansvar och en särskild möjlighet att vinna sin egen generation för Jesus.

I senaste numret av Direkt kan du också läsa om munken fader Thomas som arbetar i Kairos sopstäder för att låta flickor få en utbildning och därmed möjlighet till en bättre framtid, och mycket annat.

– Direkt ger oss en bra bild av vår lite större familj, EFK. Vi i Värmland är lite isolerade från det som händer i vår stora familj EFK, så det är bra att få en större kännedom om allt gott som händer i vår rörelse samt att se de utmaningar som finns på riksplanet, som vi är en del av. EFK är ju vi, säger Korskyrkans pastor Anders Nordström.

Direkt utkommer med fem, sex nummer per år och alla som är med i en EFK-församling kan få tidningen kostnadsfritt. Så här gör du för att få tidningen.

Vill du redan nu läsa senaste numret kan du göra det här.