söndag
01 jan

Hjälp oss renovera kyrksalen

Mellan den 8 och 21 januari samlar vi gemensamma krafter för att renovera kyrksalen. Vi behöver villiga händer som kan måla, snickra och sy.

I samband med ett församlingsmöte i höstas beslutade vi att ge Korskyrkans kyrksal ett lyft. Uppfräschningen ska i första hand ske med ideella krafter.

Har du möjlighet att bidra till arbetet? Då får du gärna skriva upp dig på renoveringslistorna som sitter på anslagstavlan i kyrkan.

Under de två arbetsveckorna kommer vi:

• Måla väggarna
  • Måla fönster
  • Förlänga estraden
  • Byta tyget på bänkarna
  • Se över ljusutrustningen

Utöver dessa punkter ska golvet slipas, men den tjänsten köper vi in.

Under renoveringsperioden står ett bönerum öppet där vi får be, både enskilt och tillsammans. Tider för den gemensamma bönen är vardagar kl. 06:30, 11:30 och 19:00 samt lördagar kl. 10:00 och 17:00.

Förhoppningen med renoveringsveckorna är att skapa en verkstad i kyrksalen. En plats där vi får jobba praktiskt, skratta, be, fika och ha roligt tillsammans.