lördag

Kvinnofrukost

Börjar: 03 feb 10:00
Slutar: 03 feb 12:00

Tema: Allt kan hända! Allt kan vända!

När det var som mörkast trodde pingstpastorn och gyminstruktören Frida Nyberg att hon inte skulle få uppleva sin 40-årsdag. Men i stället har hon fått erfara hur Guds ljus blev som starkast mitt i dödsskuggans dal.

Ända sedan barnsben har Frida levt ett fartfyllt liv. För att citera henne själv hade hon ett "klippkort på akuten" som ung. I vuxen ålder kom en ännu tyngre smäll, ett besked som är omöjligt att förbereda sig på – hon hade fått cancer. Och den var spridd i hela buken.

Lördag förmiddag den 3 februari besöker hon Korskyrkan och talar under rubriken "Allt kan hända! Allt kan vända! – Se mina ärr" Frida bjuder in lyssnaren till hennes inre vrå och hennes gripande livsberättelse. Under förmiddagen får du också träffa nya och gamla vänner och äta en god frukostbuffé.

Anmäl dig

Anmäl dig genom att skicka ett sms till Maribel på 076-8150005 eller skriv upp dig på listan på kyrkans anslagstavla. Du är också välkommen att följa evenemanget på Facebook.

Kvinnofrukosten är för kvinnor i alla åldrar och livssituationer. Varmt välkommen den 3 februari kl. 10–12.