Påskmusikalen "Varför?" sätts upp på nytt

Den uppskattade föreställningen från 2016 återvänder till Korskyrkan för en ny uppsättning. Med flera nya låtar och en ny scen tar församlingen ett nytt grepp om den odödliga berättelsen.

En musikal som blandar nutid och dåtid

I påskmusikalen "Varför?" blandas nutid och dåtid när den lilla flickan Sara kastas bakåt i tiden och upplever några av de mest kända episoderna ur Jesu liv. Välbekanta synvinklar möter nya perspektiv och berättelsen varvas med dans, musik och nyskrivna sånger.

Musikalen är skriven och komponerad av tre av Korskyrkans egna medlemmar. Den framfördes för första gången 2016 och var då församlingens största musikaliska satsning. Även i år engagerar uppsättningen ett stort antal medlemmar och både manus och musik har utökats.

Varför?" spelas i Korskyrkan vid tre tillfällen under påsken 2017. Två gånger på påskaftonen och därefter kl. 11:00 på påskdagen.  Det är fri entré till evenemanget, men tänk gärna på kollekten som tas upp till förmån för församlingens arbete.

PÅSKEN 2017

LÖRDAG 15 APRIL
kl. 16:00 & kl. 19:00

SÖNDAG 16 APRIL
kl. 11:00

Musikalen produceras av Korskyrkans medlemmar och sätts upp i Korksyrknas lokaler på Nygatan 16. Vi tar inget inträde till föreställningen, men du som vill får gärna lämna ett bidrag till församlingens arbete.